Kjøpsbetingelser
Her finner du kjøpsebetingelser for Nationaltheatret.
Kjøp av alkoholholdige drikkevarer
Ved kjøp av alkoholholdig drikkevarer avsjekker vi legitimasjon ved henting av varen.
Priser og betaling
Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr. Betalingsvilkår oppgis i handlevognen, avhengig av valgt betalingsmåte. Fraktvilkår oppgis i handlevognen, avhengig av valgt fraktmetode. For forsendelse av bøker vil det tilkomme et gebyr for frakt.
Bytte billetter
Bytte av billetter må skje senest tre virkedager før forestillingsdato mot et byttegebyr på 50 kr per transaksjon.
Billetter byttes digitalt på Min side eller i billettluken. For å bytte billetter må du være logget inn med brukeren som kjøpte billettene. Beløp til gode over 50 kr blir refundert som gavekort (gyldig i 2 år). Beløp under 50 kr refunderes ikke. Ved avlysning eller endringer gjort av Nationaltheatret, vil det være mulig å få refundert hele beløpet.
For spørsmål eller hjelp: kontakt billettluken på e-post hei@nationaltheatret.no eller tlf. 22 00 14 00.
Garantier og service
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.
Leveransetid
Leveransetid oppgis i handlekurven under respektive fraktmetoder. Hvis en vare har avvikende leveransetid, oppgis det ved den respektive varen.
Pakker som ikke hentes
Hvis du velger oppkrav som fraktmetode, vil varen ligge på ditt lokale postkontor i opptil fire uker. Varer som ikke hentes innen denne fristen blir returnert til oss. For alle varer som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til kr 150.
Retur
Returfrakt må du selv bekoste, med mindre varen er påvist defekt eller vi har levert feil vare. Retur skal sendes som brev eller pakke, ikke som oppkrav. Ved bytte betaler vi for frakt av ny vare til deg.
Tilbakebetalingsplikt
Hvis du benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake ditt utlegg for varen(e) senest 30 dager etter at vi har mottatt den i retur, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at du ønsker å benytte angreretten. Du må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer.
Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om dine rettigheter.