Hopp til innhold
125 år
Billettinformasjon

Om billettkjøp

Billetter til Nationaltheatrets forestillinger kan kjøpes her på nettsiden eller per e-post salg@nationaltheatret.no.

Billettprisen finner du på forestillingssidene. Prisen varierer fra sal til sal og hvor man ønsker å sitte i salen. Nationaltheatret tilbyr også en rekke rabattordninger.

Her kan du lese mer om rabatter.

Når er billettluken åpen?

Åpningstider:

Mandag til lørdag kl. 12.00–17.00 (eller frem til forestillingsstart)
(Stengt f.o.m. 23. mars t.o.m. 2. april)

Telefontid: Mandag til fredag kl. 09.00–16.00 (Lørdag kl 12.00–17.00)
(Stengt f.o.m. 23. mars t.o.m. 1. april)

E-postadresse: salg@nationaltheatret.no
Besvares fortløpende 25.–27. mars, og deretter fra 2. april

Kan jeg reservere billetter?

Ja det kan du. Dette må gjøres via vår billettluke og du kan reservere billetter i inntil tre dager.

Kan jeg ha billettene mine på mobilen, eller må de skrives ut hjemme eller hentes i billettluka?

Det holder i massevis at du har billettene dine på mobilen. Redd et tre – spar en utskrift!

Hvor tidlig ute må jeg være for å hente billettene før forestilling?

Billetter som er kjøpt og betalt, kan hentes helt frem til forestillingsstart. Vi anbefaler at du benytter deg av elektroniske billetter i tiden fremover.

Kan jeg hente ut billettene mine på Torshovteatret?

Ja, billetter til forestillingene på Torshovteatret kan hentes ut i billettluka på Torshovteatret. Her åpner billettluka halvannen time før kveldens forestilling, og er kun åpen de kveldene det er forestilling.  

Kan jeg bytte mine kjøpte billetter?

Ja, det kan du, men byttet må skje senest to virkedager før forestillingsdato mot et byttegebyr på kr 50 per transaksjon. Kjøpte billetter refunderes kun ved avlysning eller endringer gjort av Nationaltheatret. Kontakt billettluka på e-post salg@nationaltheatret.no eller tlf. 22 00 14 00.

Er det noen aldersgrense på forestillingene?

Vi har ingen aldersgrense på våre forestillinger, men opererer noen ganger med anbefalte aldersgrenser. Dette vil i så fall stå oppgitt på hver enkelt forestillingsside. Spør i billettluken hvis du er i tvil.

Jeg finner ikke billettene jeg har bestilt. Hva gjør jeg da?

Logg deg på «min side» og finn dine kjøp under «mine bestillinger». Hvis de ikke dukker opp der, kan du ta kontakt med billettluka på e-post salg@nationaltheatret.no eller på telefon 22 00 14 00. Hvis billettene dine er kjøpt og betalt, så finnes de registrert i vårt system. 

Er det bare å gi opp dersom kveldens forestilling er utsolgt?

Nei, du må aldri gi opp! Uavhentede billetter til kveldens forestilling selges fra ca. 30 minutter før forestillingen starter. Det er ofte uavhentede billetter rett før forestilling. Ta kontakt med vårt billettkontor for å høre om sjansen for uavhentede billetter på din forestilling.

Kjøpsbetingelser

Her kan du se Nationaltheatrets kjøpsbetingelser.

Rabattordninger

Om rabatter og gavekort

Om rabatter

Er du OBOS-medlem, student, pensjonist eller ønsker du grupperabatt? Nationaltheatret har en rekke rabattordninger for deg.

Les mer

Kontakt- og medlemsordninger

TKO

Bli teaterkontakt

Ønsker du å være bindeleddet mellom Nationaltheatret og din arbeidsplass, organisasjon, lag eller forening?

Les mer

Få nyheter og eksklusive tilbud

Du kan sikre deg billetter tidlig, få varsel om nye forestillinger, bli invitert til arrangementer og motta eksklusive tilbud

Laster...