Main menu and utilities

Om billettkjøp

Billetter til Nationaltheatrets forestillinger kan kjøpes her på nettsiden eller per e-post salg@nationaltheatret.no.

Billettprisen finner du på forestillingssidene. Prisen varierer fra sal til sal og hvor man ønsker å sitte i salen. Nationaltheatret tilbyr også en rekke rabattordninger.

Her kan du lese mer om rabatter.

Når er billettluken åpen?

Åpningstider i påsken:

Billettkontoret er stengt 13.–20. april og åpner igjen 23. april kl. 11.00.

Billettkontoret svarer på e-post sendt til salg@nationaltheatret.no
gjennom hele påsken.

Vanlige åpningstider billettluken:

Mandag–fredag 11.00–18.30
Lørdag 11.00–17.00

I tillegg holder teatret åpent hver kveld det spilles forestillinger, og billettkontoret er åpent for betjening av kveldens forestillinger helt frem til forestillingsstart.

Åpningstider telefon:

Mandag–fredag 09.30–18.30
Lørdag 11.00–17.00

Telefon: 22 00 14 00

E-postadresse: salg@nationaltheatret.no.

Kan jeg reservere billetter?

Ja, det kan du! Det kan du gjøre enten over telefon, e-post eller ved å møte opp i billettluken. Billettene kan maksimalt reserveres i tre virkedager.

Kan jeg ha billettene mine på mobilen, eller må de skrives ut hjemme eller hentes i billettluka?

Det holder i massevis at du har billettene dine på mobilen. Redd et tre – spar en utskrift!

Hvor tidlig ute må jeg være for å hente billettene før forestilling?

Hvis billettene dine er reservert, og du har fått oppgitt en hentefrist ved bestilling, så må billettene hentes innen den fristen. Er billettene kjøpt og betalt, kan de hentes helt frem til forestillingsstart. Vi anbefaler likevel at du henter billettene senest 20 minutter før forestilling, slik at du slipper kø og får en enda mer behagelig teateropplevelse.

Kan jeg hente ut billettene mine på Torshovteatret?

Ja, billetter til forestillingene på Torshovteatret kan hentes ut i billettluka på Torshovteatret. Her åpner billettluka halvannen time før kveldens forestilling, og er kun åpen de kveldene det er forestilling.  

Kan jeg bytte mine kjøpte billetter?

Ja, det kan du, men byttet må skje senest to virkedager før forestillingsdato mot et byttegebyr på kr 50 per transaksjon. Kjøpte billetter refunderes kun ved avlysning eller endringer gjort av Nationaltheatret.

Er det noen aldersgrense på forestillingene?

Vi har ingen aldersgrense på våre forestillinger, men opererer noen ganger med anbefalte aldersgrenser. Dette vil i så fall stå oppgitt på hver enkelt forestillingsside. Spør i billettluken hvis du er i tvil.

Jeg finner ikke billettene jeg har bestilt. Hva gjør jeg da?

Logg deg på «min side» og finn dine kjøp under «mine bestillinger». Hvis de ikke dukker opp der, kan du ta kontakt med billettluka på e-post salg@nationaltheatret.no eller på telefon 22 00 14 00. Hvis billettene dine er kjøpt og betalt, så finnes de registrert i vårt system. 

Er det bare å gi opp dersom kveldens forestilling er utsolgt?

Nei, du må aldri gi opp! Uavhentede billetter til kveldens forestilling selges fra ca. 30 minutter før forestillingen starter. Det er ofte uavhentede billetter rett før forestilling. Ta kontakt med vårt billettkontor for å høre om sjansen for uavhentede billetter på din forestilling.

Hvilke rabatter finnes det på billettene og hvordan får jeg tilgang til f.eks. OBOS-rabatten?

Les mer om våre rabatter her.