Tilgjengelighet
Jeg bruker rullestol, hva gjør jeg da?
Du kan booke rullestolplass digitalt til Hovedscenen, Amfiscenen og Kanonhallen.
Det er dessverre ikke mulig med dagens system å bestille plasser for rullestol på Torshov. Ta derfor kontakt med billettluken enten på telefon 22 00 14 00 eller e-post hei@nationaltheatret.no for å bestille rullestolplasser. Det er viktig at du opplyser om at du bruker rullestol når du bestiller billetter, og at du kommer i god tid før forestillingen starter. Gjerne en halvtime før. Du vil bli tatt godt imot av våre vestibyleverter, som vil vise deg til riktig plass.
Hvis du har et offisielt ledsagerbevis, får ledsageren din gratisbillett.
Jeg er dårlig til beins, hva gjør jeg da?
Det er flott om du oppgir dette når du bestiller billetter, så kan vi hjelpe deg med å finne de beste plassene for deg. Du kan også ta kontakt med våre publikumsverter når du ankommer teatret, så vil de hjelpe deg med å finne din plass. Rullator kan ikke tas med inn i salen.
Jeg hører dårlig. Kommer jeg til å høre hva skuespillerne sier?
Hvilket tilbud har dere for ikke-norskspråklige gjester?
De fleste av våre forestillinger og arrangementer er på norsk. Hvis de er på andre språk, vil dette opplyses om på forestillingssiden.
Kan jeg ta med babyen min på teater?
Vi anbefaler ingen å ha med babyer på teaterforestillinger som ikke er ment for små barn.
Kan jeg ta med barnevogn på teatret?
Barnevogner, barnevognutstyr og lignende må stå igjen i vestibyleområdet. Dette av hensyn til en eventuell evakuering. Nationaltheatrets publikumsverter viser plass.