Ofte stilte spørsmål

En_midtsommernattsdrom_fores1_normal.jpg

Når holder teatret åpent?

Billettkontoret holder åpent hver ukedag fra kl. 11 til 18.30 og hver lørdager fra kl. 11 til 17.
Billettelefon 815 00 811 er betjent fra kl. 9.30 til 18.30 på hverdager og fra kl. 11 til 17 på lørdager.
Teatret holder åpent hver kveld det spilles forestilling, og billettkontoret er åpent for betjening av kveldens forestillinger helt fram til forestillingsstart.

Restauranten åpner en time før forestillingsstart. Ved barneforestillinger gjelder egne åpningstider.

Resepsjonen holder åpent hver dag fra kl. 8.00 til kl. 20.00. På lørdager fra kl. 10.30 til kl. 18.30.

NB! Dørene inn i salen stenges presis til forestillingsstart så vær ute i god tid.

Kan jeg bytte mine kjøpte billetter?
Bytte av billetter må skje senest 2 virkedager før forestillingsdato, mot et byttegebyr på kr 50,- pr. transaksjon.

Kjøpte billetter refunderes kun ved avlysning eller endringer.

Finnes det noen rabatter på billettene? 

Ja, de fleste forestillinger har vanlige rabattsatser for honnør, student, skoleelever, scenekort og grupper 10 personer. Vi har også rabatt for OBOS-medlemmer, innehavere av A-kort, medlemmer av Unge National og Nationaltheatrets venner.

Student- og honnørpris og visse av fordelsrabattene er tilgjengelig ved nettsalg. Bestilte billetter med rabatt oppevares i billettluka, og du må vise studentbevis, honnørkort eller gyldig medlemskort når du henter billettene.

Derom du ønsker å kjøpe billetter til en gruppe, dvs. mer enn 9 billetter til én forestilling kan du kontakte oss på tlf 815 00 811 eller så sender du en mail. For grupper på 30 personer eller mer gis gruppemoderasjon på ca. 20 prosent. For grupper på 10 personer eller mer gis gruppemoderasjon på ca. 10 prosent. Moderasjonen gjelder for fullprisbilletter.

Enkelte forestillinger har ikke rabatter. Det opplyses om dette sammen med informasjonen om hver enkelt forestilling.

Våre sponsorer har egne priser.

Er det bare å gi opp dersom kveldens forestilling er utsolgt?
Nei! Uavhentede billetter til kveldens forestilling selges fra ca. en halv time før forestillingen starter. Man kan sette seg på liste i billettluka en time før forestillingsstart. Dette må skje ved personlig oppmøte og kan ikke gjøres per telefon. De heldige blir ropt opp av vårt billettpersonale, så det er viktig at man oppholder seg i nærheten av billettluka.

Jeg bruker rullestol. Kan jeg besøke teatret?

Ja, vi har egne rullestolplasser på våre scener. Det er viktig at du opplyser om at du bruker rullestol når du bestiller billetter, og at du kommer i god tid før forestillingen starter. Du vil bli tatt godt imot av våre vestibyleveter, som vil vise deg til riktig plass.

Jeg bruker høreapparat. Kommer jeg til å høre hva skuespillerne sier?
Det er installert infrarødt anlegg på Hovedscenen. Ved henvendelse til kontrollpersonalet får du låne mottakerapparat eller halsslynge dersom du trenger tilleggsutstyr til eget høreapparat. Informer om dette ved bestilling, så får du plasser som er dekket av IR-anlegget.

Kan jeg hente ut billettene mine på Torshovteatret?
Ja, billetter til forestillingene på Torshovteatret kan hentes ut i billettluka på Torshovteatret. Her åpner billettluka halvannen time før kveldens forestilling, og er kun åpen de kveldene det er forestilling.  

Jeg har et gavekort, hvordan betaler jeg med det?

Gavekort kan benyttes som betaling ved avhenting av billetter eller over telefon. Det er viktig at vi får gavekortet fysisk – dette av sikkerhetsmessige årsaker.

Kan vi få komme inn og se oss om i teatret på dagtid?

Ja! Omvisninger kan bestilles av grupper på minimum 20 personer. Kontakt Anita Granheim på tlf. 22 00 14 16 eller 400 01 416.

Kan jeg kontakte Nationaltheatret på e-post?

Ja, du kan sende e-post til salg@nationaltheatret.no eller marked@nationaltheatret.no

Kan jeg ta med barnevogn?

Alle som skal inn i teatersalen må ha billett. Barnevogner, barnevognutstyr og lignende må stå igjen i vestibyleområdet. Dette av hensyn til en eventuell evakuering.

Må jeg hente fram pendressen når jeg skal på Nationaltheatret?
Nei, det er ingen kleskode på teatret. Det er hyggelig om du pynter deg, men gjør det da for din egen eller ditt selskaps skyld.

Fant du ikke ut av det du lurte på? Send oss ditt spørsmål her, og vi vil svare deg så raskt som mulig:

Jeg har et spørsmål!